اس شو میں، ہم اکثر لوگوں یا مقامات، معاشروں کی تاریخ کے بارے میں بات کرتے ہیں۔

شاذ و نادر ہی ہمیں کسی خیال کی تاریخ کے بارے میں بات کرنے کو ملتا ہے۔

تو آج ہم ایک تجربہ کرنے جا رہے ہیں:

ہم تصور کی تاریخ کے بارے میں بات کرنے جا رہے ہیں۔

تحریری لفظ کا۔

♫ [انٹرو میوزک] ♫

لکھنا بنی نوع انسان کی سب سے زیادہ پائیدار ٹیکنالوجیز میں سے ایک ہے۔

چھپن سو سالوں سے، یہ صلاحیت نسلوں تک خیالات کی ترسیل کی،

ہدایات دینا،

اپنے آپ کو ظاہر کرنے کے لیے،

خلا اور وقت کی خلیج پر خیالات کا اظہار کرنے کے لیے،

ہمیں کائنات کے بارے میں ہماری سمجھ میں وسیع پیش رفت کرنے کی اجازت دی ہے،

ایک دوسرے کے بارے میں ہماری سمجھ

اور اپنے بارے میں ہماری سمجھ۔

لیکن یہ سمجھنے کے لیے کہ لکھنا کیسے شروع ہوا،

ہمیں واپس قدیم سمر کا سفر کرنا ہے،

جہاں تحریر کا پہلا وسیع استعمال شروع ہوا۔

اردگرد دیکھو. کیا دیکھتے ہو؟

ہاں، تم کمہاروں اور سوداگروں کو دیکھتے ہو۔

آپ سڑکیں اور باغات دیکھتے ہیں۔

لیکن آپ اس سب پر کیا دیکھ رہے ہیں؟

مندروں.

یہ مندر اس بات میں بہت بڑا کردار ادا کرتے ہیں کہ تحریر کیوں شروع ہوئی۔

کیونکہ، آپ نے دیکھا، سمر دنیا کے پہلے حقیقی شہروں کی سرزمین تھی۔

سینکڑوں لوگ نہیں ہزاروں لوگ،

لیکن دسیوں ہزار ایک ساتھ جمع ہوئے۔

اور ان شہروں نے سٹی سٹیٹس بنائے

معبودوں کے ایک مخصوص سیٹ کی پوجا کے ذریعہ ایک ساتھ بندھے ہوئے ہیں۔

لوگوں نے آبپاشی میں مہارت حاصل کی اور شہر بڑھے۔

اور جیسے جیسے شہر بڑھتے گئے، اسی طرح دیوتاؤں کے مندر بھی بڑھتے گئے۔

لیکن یہ وسیع و عریض ہیکل کمپلیکس

صرف عبادت گاہوں کے طور پر کام نہیں کیا۔

نہیں، نہیں، قریب سے دیکھو۔

کیا تم دیکھتے ہو کہ آدمی اناج سے بھرے مٹی کے گھڑے لا رہے ہیں؟

یہ مندر بہت بڑے گوداموں کے طور پر بھی کام کرتے تھے۔

شہر کی وسیع دولت کے ذخیرے۔

اچھے وقتوں میں، عطیات اور تحائف کا سیلاب آتا تھا۔

اور دبلی پتلی اوقات میں، وہ واپس تقسیم کر دیے جائیں گے۔

اس نظام نے پادریوں کے لیے بے پناہ دولت پیدا کی، لیکن اس نے یہ بھی یقینی بنایا کہ اس سائز کے شہر کام کر سکیں۔

لیکن ہمیں اس سے کوئی سروکار نہیں ہے۔ براہ راست نہیں۔

اناج لانے والے مردوں کے پاس دیکھو۔

کیا آپ دیکھتے ہیں کہ وہ آدمی انہیں دیکھ رہا ہے؟

غور کریں کہ جب بھی وہ اناج کے برتن میں لاتے ہیں،

وہ اس مٹی کی گولی پر تھوڑا سا نشان بناتا ہے جو اس نے پکڑا ہوا ہے۔

اس سائز کی معیشت کے ساتھ، ہر روز ٹن سامان مندر کے اندر اور باہر منتقل ہوتا ہے،

انہیں کسی نہ کسی طرح ریکارڈ رکھنے کی ضرورت تھی۔

اور بالکل وہی ہے جو وہ کر رہا ہے۔

اس ٹیبلٹ کو بعد میں محفوظ کیا جائے گا۔

تاکہ پجاری جان سکیں کہ ان کے دیو ہیکل گودام میں اصل میں کیا ہے۔

لیکن لکھنے کی ابتدا میں جتنے ٹیلی مارکس کا اپنا مقام ہے،

مٹی کے اس گیلے ٹکڑے پر ہمارے لیے اس سے کہیں زیادہ دلچسپ چیز ہے جو اس کے ہاتھ میں ہے۔

آپ نے دیکھا، اس نے اناج کے ڈنٹھل کی ایک چھوٹی سی تصویر کھینچی ہے۔

اس کے نمبروں کے قریب

تو یہ واضح ہے کہ اس کے قد اناج کا حوالہ دیتے ہیں۔

ٹھیک ہے، نسلوں میں،

اناج کی وہ چھوٹی سی ڈرائنگ

آسان ہو جائے گا.

مزید خلاصہ۔

عام اشیا کو نوٹ کرنے کے تیز اور آسان طریقے تلاش کرنے والے مصنف

مندر میں آنے والی ہر ایک چیز کو محنت سے نہیں کھینچیں گے،

لیکن اس کے بجائے مزید علامتی نمائندگی کے ایک متفقہ سیٹ پر آئے

مقدس مقامات کی طرف جانے والے سامان کے لیے۔

اور آپ دیکھ سکتے ہیں کہ کس طرح کسی کو جلدی احساس ہو سکتا ہے کہ وہ علامتیں نمائندگی کر سکتی ہیں۔

نہ صرف کسی چیز کا تصور بلکہ خود لفظ۔

اور بالکل ایسا ہی ہوا۔

"گائے" کی علامت

نہ صرف جانور کے نمائندے کے طور پر سمجھا جاتا ہے،

بلکہ خود لفظ "گائے" کا بھی۔

لیکن، پھر بھی، ایک ہزار یا اس سے زیادہ اسموں کے صرف ایک سیٹ کے ساتھ آپ بہت کچھ نہیں کر سکتے۔

اور یہیں پر لسانیات کا ایک خوش کن حادثہ سامنے آتا ہے۔

تم لوگوں کو مندر کے ارد گرد بات کرتے ہوئے دیکھتے ہو؟

ٹھیک ہے، اگر آپ انہیں سن سکتے ہیں،

ایسا لگتا ہے جیسے ہر کوئی بار بار وہی چند الفاظ کہہ رہا ہو۔

اور اس کی وجہ یہ ہے کہ سمیرین ایک ایسی زبان ہے جہاں زیادہ تر الفاظ صرف ایک حرفی ہیں۔

اور جہاں الفاظ کو ایک ساتھ رکھنے سے تصورات بنائے جاتے ہیں۔

یہ دونوں نکات اہم ہیں۔

کیونکہ جب آپ کے بہت سے الفاظ یک حرفی ہوتے ہیں،

علامت کو ایک لفظ کے طور پر سوچنا آسان ہے۔

اسے اس لفظ کے لیے آواز سمجھنا۔

"بھیڑ" کی علامت کے بارے میں سوچنا چھوڑنا، جس کا مطلب ہے صرف بھیڑ،

اس کے بارے میں سوچنا کہ آواز کا مطلب ہے "ایو"۔

اور اس طرح آپ کو درخت "یو" یا شخص "آپ" کا لفظ دے رہا ہے۔

ایک بار جب آپ یہ کر لیتے ہیں، تو آپ اب زبان کے ہر لفظ کے لیے تصویریں نہیں بنا رہے ہیں۔

اب آپ ان تصویروں کو آواز کے طور پر سوچنا شروع کر رہے ہیں۔

اور سٹرنگنگ آوازیں آپ کو ہر طرح کے الفاظ بنانے دیتی ہیں۔

اور ایک بار جب آپ اس حقیقت کے ساتھ جوڑ لیں کہ، سمیری زبان میں، بہت سے تصورات بنیادی الفاظ سے بنائے گئے تھے،

تو مثال کے طور پر: "درانتی" جمع "اناج" کا مطلب ہو سکتا ہے "فصل"،

ایک بہت بڑی رقم ہے جو آپ تصورات اور آوازوں کے ساتھ کر سکتے ہیں جن کی ایک ہزار یا اس سے زیادہ تصاویر نمائندگی کرتی ہیں۔

لیکن ہم نے ابھی تک کام نہیں کیا ہے۔

کیونکہ کاتب جس میڈیم پر لکھ رہے تھے آج مغرب میں ہمارا لکھنے کا طریقہ بدل گیا۔

تمہیں یاد ہے کہ مندر میں ہمارا دوست مٹی کی تختی پر کیسے اپنے نشان بنا رہا تھا؟

ٹھیک ہے، اسے لکھتے ہوئے دیکھیں۔

دیکھیں کہ وہ اوپر سے نیچے تک کیسے لکھ رہا ہے، جیسا کہ آپ چاہتے ہیں کہ اگر آپ فہرست بنا رہے ہوں۔

ٹھیک ہے، یہ جلد ہی بدل جائے گا کیونکہ مٹی کے ساتھ مسئلہ یہ ہے کہ یہ ٹی